تبلیغات

a520341_imagesCA4OEKR1.jpg

e652451_999.jpg

http://www.IraniTopSite.com , ایرانی تاپ سایت

فوت فایل - ادبیات و چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عناصر آمیخته بازاریابی 4p
 
فوت فایل
درباره وبلاگ


تیم تخصصی فوت فایل آماده دانلود فایلهای تخصصی مخصوص دانش جویان و دانش پژوهان عزیز میباشد

مدیر وبلاگ : مهندسی فایل
مطالب اخیر
نویسندگان
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اصل و عین سوالات مهارت های هفتگانه (ICDL) آزمون های استخدامی فراگیر

اصل-و-عین-سوالات-مهارت-های-هفتگانه-(icdl)-آزمون-های-استخدامی-فراگیراصل و عین سوالات مهارت های هفتگانه (ICDL) آزمون های استخدامی فراگیر همراه با پاسخنامه تشریحی و ذکر سال برگزاری و نام سازمان برگزارکننده در کنار آندانلود فایل

پاورپوینت اصول و روشهای طراحی پرسشنامه

پاورپوینت-اصول-و-روشهای-طراحی-پرسشنامهاین پاورپوینت در مورداصول و روشهای طراحی پرسشنامه در 85 اسلاید کامل و شامل مقدمه،تعریف، اصول و روشهای طراحی پرسشنامه،پرشسنامه،طراحی پرسشنامه،پرسشنامه استاندارد چیست،شرایط پرسش‌نامه،روش های اجرای پرسشنامه ،انواع پرسشنامه ،پرسشنامه های جمع اجرا،پرسشنامه های پستی،تهیه شناسنامه پرسشنامه، و...و منابع می دانلود فایل

گزارش کارآموزی شرکت مواد غذایی آذین شوشتر (مجید)

گزارش-کارآموزی-شرکت-مواد-غذایی-آذین-شوشتر-(مجید)گزارش کار کارآموزی و اطلاعات کامل در مورد خط های تولیدی شرکت آذین شوشتردانلود فایل

پاورپوینت روانشناسی كودك و روش های تربیت فرزند

پاورپوینت-روانشناسی-كودك-و-روش-های-تربیت-فرزنداین پاورپوینت در مورد روانشناسی كودك و روش های تربیت فرزند در 60 اسلاید کامل و شامل مقدمه،تعریف، روانشناسی كودك و روش های تربیت فرزند،روانشناسی کودک،تربیت فرزندان،تربیت کودکان،اهداف روان شناسی کودک،شیوه‌های صحیح فرزند‌پروری،اهداف بهداشتی در دوران كودكی و نوجوانی ،هیجانات كودكان ،شخصیت کودکان ونوجواندانلود فایل

پایان نامه بررسی رابطه سبک های دلبستگی با رضایت مندی زناشویی

پایان-نامه-بررسی-رابطه-سبک-های-دلبستگی-با-رضایت-مندی-زناشوییعنوان :بررسی رابطه سبک های دلبستگی با رضایت مندی زناشوییقالب بندی :DOCفهرست مطالب :چکیدهفصل اول : کلیات پژوهشمقدمهبیان مسئلهضرورت و اهمیت پژوهشهدف از انجام پژوهشفرضیه های پژوهشتعاریف مفهومی متغیرهای پژوهشدلبستگیسبک ایمنسبک اجتنابیسبک دوسوگرا (مضطرب)ر...دانلود فایل

دانلود نرم افزار آزمون آیین نامه رانندگی [نسخه اندرویید]

دانلود-نرم-افزار-آزمون-آیین-نامه-رانندگی-[نسخه-اندرویید]جامع ترین نرم افزار آزمون رانندگی به همراه سوالات پرتکرار دانلود فایل

پایان نامه بررسی سبک فرزند پروری و هوش فرزندان

پایان-نامه-بررسی-سبک-فرزند-پروری-و-هوش-فرزندانعنوان :بررسی تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوره ابتداییقالب بندی :DOCقسمتی از متن :شیوه های فرزند پروری مجموعه ای از گرایش ها اعمال و جلوه های غیر کلامی‌است که ماهیت تعامل کودک و والدین ...دانلود فایل

دانلود پروژه پایانی طراحی وب سایت مخابرات با Asp.net بهمراه دکیومنت

دانلود-پروژه-پایانی-طراحی-وب-سایت-مخابرات-با-asp-net-بهمراه-دکیومنتهدف این پروژه پیاده سازی یک سیستم تحت وب برای اداره مخابرات و کاربران سایت مخابرات است. در پروژه پایانی سورس آماده وبسایت مخابرات، امکاناتی برای مدیریت محتوای سایت نیز گنجانده شده است. می توانید این سورس جالب و کامل سایت مخابرات با asp.net را دانلود کنید .دانلود فایل

سوالات استخدامی هنرآموز ساختمان آموزش و پرورش | عمومی + تخصصی

سوالات-استخدامی-هنرآموز-ساختمان-آموزش-و-پرورش--عمومی--تخصصیسوالات استخدامی هنرآموز ساختمان آموزش و پرورش | بسیار کامل+پاسخنامهدانلود فایل

تحقیق مفهوم خلاقیت و نوآوری در زندگی کاری

تحقیق-مفهوم-خلاقیت-و-نوآوری-در-زندگی-کاریاین تحقیق در مورد مفهوم خلاقیت و نوآوری در زندگی کاری در 50 صفحه در قالب ورد و شامل مقدمه،تعریف، مفهوم خلاقیت و نوآوری در زندگی کاری،خلاقیت،خلاقیت در کار،خلاقیت و نوآوری در کسب و کار ،خلاقیت در زندگی کاری، مدیران خلاق،خلاقیت در مدیریت،خلاقیت سازمانی، و...و منابع می باشد.دانلود فایل

دانلود فرم قرارداد اجاره نامه خام - مخصوص اجاره دادن منزل مسکونی، مغازه تجاری و غیره

دانلود-فرم-قرارداد-اجاره-نامه-خام--مخصوص-اجاره-دادن-منزل-مسکونی-مغازه-تجاری-و-غیرهاین فایل به صورت فایل ورد قابل ویرایش می باشد و برای اجاره دادن ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار مناسب می باشد.دانلود فایل

طرح لایه باز کارت ویزیت ماساژ درمانی 2 رو

طرح-لایه-باز-کارت-ویزیت-ماساژ-درمانی-2-روطرح لایه باز کارت ویزیت ماساژ درمانی 2 رو طرح لایه باز کارت ویزیت ماساژ درمانی 2 رودانلود فایل

بازاریابی الکترونیک برقراری ارتباط با مشتریان

بازاریابی-الکترونیک-برقراری-ارتباط-با-مشتریانتحقیق بازاریابی الکترونیک برقراری ارتباط با مشتریان متشکل از 5 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن

اقتصاد-کلان-و-بررسی-گردشگری-آنتحقیق اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن متشکل از 53 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق کانال های توزیع

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-کانال-های-توزیعمبانی نظری وپیشینه تحقیق کانال های توزیع دارای 32 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک برند

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-مدیریت-استراتژیک-برندمبانی نظری وپیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک برند دارای 107 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

شاخص عملكرد گروه های آموزشی مدیران

شاخص-عملكرد-گروه-های-آموزشی-مدیرانتحقیق شاخص عملكرد گروه های آموزشی مدیران متشکل از 8 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

پول در اقتصاد اسلامی

پول-در-اقتصاد-اسلامیتحقیق پول در اقتصاد اسلامی متشکل از 35 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

بیمه، ضرورت اقتصاد مدرن

بیمه-ضرورت-اقتصاد-مدرنتحقیق بیمه، ضرورت اقتصاد مدرن متشکل از 39 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم

پاورپوینت-تجزیه-و-تحلیل-و-طراحی-سیستمپاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم متشکل از 229 اسلاید ، در قالب پاور پوینت قابل ویرایش و اماده ارائهدانلود فایل

پاورپوینت صادرات در صنعت زعفران

پاورپوینت-صادرات-در-صنعت-زعفرانپاورپوینت صادرات در صنعت زعفران 12 اسلاید دارد در فرمت پاورپوینت و قابل ویرایش و اماده ارائه می باشددانلود فایل

مبانی نظری برد و باخت، خلق و خوی ورزشکاران، ترشح هورمون ها

مبانی-نظری-برد-و-باخت-خلق-و-خوی-ورزشکاران-ترشح-هورمون-هامبانی نظری برد و باخت، خلق و خوی ورزشکاران، ترشح هورمون ها دارای 18 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

تأثیر تبلیغات بازرگانی در عصر ارتباطات برای كالاهای گوناگون

تأثیر-تبلیغات-بازرگانی-در-عصر-ارتباطات-برای-كالاهای-گوناگونتحقیق تأثیر تبلیغات بازرگانی در عصر ارتباطات برای كالاهای گوناگون متشکل از 135 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

پول شوئی و راه های مبارزه با آن

پول-شوئی-و-راه-های-مبارزه-با-آنتحقیق پول شوئی و راه های مبارزه با آن متشکل از 9 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

پول الكترونیك

پول-الكترونیكتحقیق پول الكترونیك متشکل از 20 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

پایش مشتری

پایش-مشتریتحقیق پایش مشتری متشکل از 50 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

مبانی نظری نظریه های شناختی – رفتاری افسردگی ، ساختار سبک حل مساله ، ماهیت و فرایند استرس و مقابله

مبانی-نظری-نظریه-های-شناختی-–-رفتاری-افسردگی--ساختار-سبک-حل-مساله--ماهیت-و-فرایند-استرس-و-مقابلهمبانی نظری نظریه های شناختی – رفتاری افسردگی ، ساختار سبک حل مساله ، ماهیت و فرایند استرس و مقابله دارای 95 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

مبانی نظری نظریه های شناختی – رفتاری افسردگی ، ساختار سبک حل مساله ، ماهیت و فرایند استرس و مقابله

مبانی-نظری-نظریه-های-شناختی-–-رفتاری-افسردگی--ساختار-سبک-حل-مساله--ماهیت-و-فرایند-استرس-و-مقابلهمبانی نظری نظریه های شناختی – رفتاری افسردگی ، ساختار سبک حل مساله ، ماهیت و فرایند استرس و مقابله دارای 95 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عزت نفس

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-عزت-نفسمبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دارای 166 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق صندوقهای سرمایه گذاری مشترک

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-صندوقهای-سرمایه-گذاری-مشترکمبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوقهای سرمایه گذاری مشترک دارای 94 صفحه وبا فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق شیوه های پرورش خلاقیت

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-شیوه-های-پرورش-خلاقیتمبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه های پرورش خلاقیت دارای 37 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

مبانی نظری نظریه های شناختی – رفتاری افسردگی ، ساختار سبک حل مساله ، ماهیت و فرایند استرس و مقابله

مبانی-نظری-نظریه-های-شناختی-–-رفتاری-افسردگی--ساختار-سبک-حل-مساله--ماهیت-و-فرایند-استرس-و-مقابلهمبانی نظری نظریه های شناختی – رفتاری افسردگی ، ساختار سبک حل مساله ، ماهیت و فرایند استرس و مقابله دارای 95 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

پیش بینی سازگاری زناشویی بر اساس عملکرد ازدواج

پیش-بینی-سازگاری-زناشویی-بر-اساس-عملکرد-ازدواجدانلود فایل کامل پیش بینی سازگاری زناشویی بر اساس عملکرد ازدواج در قالب فایل word و متشکل از 13 صفحه قابل ویرایشدانلود فایل

ساخت شماره مجازی امریکا ، چین و ...

ساخت-شماره-مجازی-امریکا--چین-و--در این مجموعه 4 فایل اندروید برای ساخت شماره مجازی و یک فیلم اموزش گذاشته شده که شما به راحتی شماره ها را دریافت میکنید و از انها استفاده میکنیددانلود فایل

ساخت شماره مجازی امریکا ، چین و ...

ساخت-شماره-مجازی-امریکا--چین-و--در این مجموعه 4 فایل اندروید برای ساخت شماره مجازی و یک فیلم اموزش گذاشته شده که شما به راحتی شماره ها را دریافت میکنید و از انها استفاده میکنیددانلود فایل

نقش نرم افزار های دبیرخانه و اتوماسیون اداری در تسریع پاسخگویی و كاهش مكاتبات کاغذی

نقش-نرم-افزار-های-دبیرخانه-و-اتوماسیون-اداری-در-تسریع-پاسخگویی-و-كاهش-مكاتبات-کاغذینرم افزار دبیرخانه رایگان یگانه و نرم افزار بایگانی اسناد یگانه جهت مدیریت نامه های وارده و صادره و نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان یگانه دانلود فایل

فلسفه نوشتن ؟

فلسفه-نوشتن-؟نرم افزار دبیرخانه رایگان یگانه و نرم افزار بایگانی اسناد یگانه جهت مدیریت نامه های وارده و صادره و نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان یگانه دانلود فایل

دستور العمل اجرایی آئین نگارش و مکاتبات اداری در سیستم اتوماسیون اداری

دستور-العمل-اجرایی-آئین-نگارش-و-مکاتبات-اداری-در-سیستم-اتوماسیون-ادارینرم افزار دبیرخانه رایگان یگانه و نرم افزار بایگانی اسناد یگانه جهت مدیریت نامه های وارده و صادره و نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان یگانه دانلود فایل

شناخت نامه های اداری

شناخت-نامه-های-ادارینرم افزار دبیرخانه رایگان یگانه و نرم افزار بایگانی اسناد یگانه جهت مدیریت نامه های وارده و صادره و نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان یگانه دانلود فایل

پاورپوینت Time Management،تکنیکهای مدیریت زمان برای یک کارآفرین

پاورپوینت-time-management-تکنیکهای-مدیریت-زمان-برای-یک-کارآفریناین پاورپوینت در مورد تکنیکهای مدیریت زمان برای یک کارآفرین در 115 اسلاید جامع و زیبا و قابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

طراحی و پیاده سازی فیلتر میان گذر FIR کم توان برای تطبیق داده های زیستی با FPGA

طراحی-و-پیاده-سازی-فیلتر-میان-گذر-fir-کم-توان-برای-تطبیق-داده-های-زیستی-با-fpgaدانلود فایل کامل طراحی و پیاده سازی فیلتر میان گذر FIR کم توان برای تطبیق داده های زیستی با FPGA در قالب فایل word و متشکل از 9 صفحه قابل ویرایشدانلود فایل

بررسی فضای مجازی و کنترل آسیب های ناشی از آن

بررسی-فضای-مجازی-و-کنترل-آسیب-های-ناشی-از-آندانلود فایل کامل بررسی فضای مجازی و کنترل آسیب های ناشی از آن در قالب فایل word و متشکل از 15 صفحه قابل ویرایشدانلود فایل

گزارش کاراموزی مخابرات (تعمیر و نگهداری bts)

گزارش-کاراموزی-مخابرات-(تعمیر-و-نگهداری-bts)فایل کامل گزارش کاراموزی مخابرات (تعمیر و نگهداری bts) متشکل از 36 صفحه با فرمت word و قابل ویرایشدانلود فایل

درمان دارویی اعتیاد و مضرات آن

درمان-دارویی-اعتیاد-و-مضرات-آندانلود پروژه و تحقیق درمان دارویی اعتیاد و مضرات آن متشکل از 60 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

آموزش گیتار نت خوانی

آموزش-گیتار-نت-خوانیدانلود فایل کامل آموزش گیتار نت خوانی در قالب فایل pdf آموزش گیتار نت خوانی به صورت pdf و بسیار کاربردی آموزش قسمت های گیتار آموزش انگشت گذاری آموزش نت ها روی دسته و دانلود فایل

نقش سازه در معماری کویری ( نقش رسمی بندی در سازه های کویری )

نقش-سازه-در-معماری-کویری-(-نقش-رسمی-بندی-در-سازه-های-کویری-)دانلود فایل کامل نقش سازه در معماری کویری ( نقش رسمی بندی در سازه های کویری ) در قالب فایل word و متشکل از 17 صفحه قابل ویرایشدانلود فایل

اصول سخنرانی

اصول-سخنرانیدانلود فایل کامل اصول سخنرانی در قالب فایل Pdf و متشکل از 10 صفحه دانلود فایل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدیریت وعملکرد مدیران سازمان

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-مدیریت-وعملکرد-مدیران-سازمانمبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت وعملکرد مدیران سازمان دارای 81 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عزت نفس

مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-عزت-نفسمبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دارای 166 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.دانلود فایل

آشنایی با بورس های بین المللی

آشنایی-با-بورس-های-بین-المللیتحقیق آشنایی با بورس های بین المللی متشکل از 60 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینتدانلود فایل

تحقیق درباره خودرو های هیبریدی به همراه تصویر

تحقیق-درباره-خودرو-های-هیبریدی-به-همراه-تصویرمحدودیت ذخایر نفتی دنیا و نقش بارز خودروهای با سوخت فسیلی به عنوان یکی از منابع بزرگ الودگی در شهرهای بزرگ از دلایل مهم برای استفاده بهینه از این سوخت ها می باشد . طراحی خودروها از آغاز بر پیشینه در دسترس بودن، ارزا ن بودن و فراوانی سوختهای فسیلی شکل گرفت. به همین دلیل، در طی صد سال اخیرکمتر تلاشی بدانلود فایل

ادبیات و چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عناصر آمیخته بازاریابی 4p

ادبیات و چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عناصر آمیخته بازاریابی 4p

فرمت فایل : docx

حجم : 209

صفحات : 67

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

 

 

ب) تحقیقات خارجی

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

 

 

 

 

 

 بازاریابی چیست؟

   انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی را اینچنین تعریف نموده است: «بازاریابی فرآیند برنامه­ریزی و تحقق یک ایده قیمت گذاری، تبلیغات و توزیع کالا، خدمت و یا عقاید و اندیشه ها است. به نحوی که مبادله ای ایجاد نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضاء شود .

بطور کلی بازاریابی موارد زیر را در برمی گیرد :

  1. تعیین مشتریان بالقوه و شناسایی نیاز و خواسته آنها
  2. طراحی و ساخت و یا ارائه کالا و خدمتی که نیاز و خواسته آنها را برآورده نماید .
  3. تعیین قیمت مناسب
  4. توزیع کالا و خدمت در زمان  و مکانی که برای مشتری مناسب باشد .
  5. ایجاد ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم
  6. بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش
  7. نیل به اهداف سازمانی (سود و غیره)

   یک بازاریابی در بازار داخلی[1] باید بتواند با تغییر و تعدیل ماهرانه عوامل قابل کنترل در محیطی که سرشار از عوامل غیرقابل کنترل هست خود را تطبیق دهد تا بتواند به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهد . شکل شماره 2-1 عوامل قابل کنترل و عوامل غیرقابل کنترل را نشان می دهد .

 

 

عوامل قابل کنترل

عوامل غیرقابل کنترل

محصول

قیمت

تبلیغات

کانال توزیع

مشتری

هزینه

دموگرافی

اقتصادی

اجتماعی

سیاسی

تکنولوژیکی

فیزیکی

حقوقی

رقابتی

جدول 2-1 عوامل قابل کنترل و غیرقابل کنترل در فرایند بازاریابی

 

2-2- بازاریابی بین المللی

   چارچوب بنیادی بازاریابی بین المللی با بازاریابی داخلی تفاوتی ندارد. به عبارت دیگر شناخت بازار هدف، طراحی و ایجاد کالا یا خدمت، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات اساس بازاریابی و بازاریابی بین المللی را تشکیل می دهند .(کریس فلیپ، 1955)

   اما بازاریابی بین المللی چیست ؟ بازاریابی بین المللی در ساده ترین وجه عبارت است از اجرای یک و یا چند مورد از فعالیتهای بازاریابی از این سو به آن سوی مرزهای ملی یک کشور. مانند شرکت کوچکی که صرفاً کالای خود را به یک کشور خارجی صادر می کند و مسئولیت قیمت گذاری، تبلیغات و توزیع با عقد قراردادی، به عهده نماینده خارجی خواهد بود. در پیچیده ترین وجه، بازاریابی بین المللی عبارت از برنامه ریزی و اجرای تمام فعالیتهای بازاریابی در بسیاری از کشورها است. (کریس فلیپ، 1955)

با توجه به توضیحات فوق الذکر مدیریت بازاریابی را می توان به دو سطح مختلف تقسیم کرد :

  1. مدیریت بازاریابی داخلی: که عبارت از مدیریت عوامل قابل کنترل در محیط بیرونی غیرقابل کنترلی که توسط مرزهای جغرافیایی و سیاسی یک کشور محدود شده است .
  2. مدیریت بازاریابی بین المللی: که فعالیت در چندین بازار خارجی را شامل می شود و در این بازارها نه تنها عوامل غیرقابل کنترل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است بلکه احتمال قوی وجود دارد که عوامل قابل کنترل نیز از بازاری به بازار دیگر متفاوت باشد .

2-3- تعریف محصول

   محصول عبارت است از هرچه که بتوان به بازار جهت جلب توجه، خرید، استفاده یا مصرف ارائه نمود و ممکن است خواسته و یا نیازی را بتواند برآورده کند. محصول می تواند شامل کالاهای فیزیکی، خدمات، افراد، اماکن، سازمان ها و ایده ها شود.(فلیپ کاتلر، 1994)

نصب

تحویل و خدمات اعتباری

خدمات پس از فروش

بسته بندی

نام و نشان

کیفیت

بخش قابل لمس

فایده اصلی یا خدمت

هسته

پوسته

بدنه

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 شکل 2-1-  سه سطح مختلف محصول

   بدنه محصول در واقع محصول واقعی ما است که در حول فایده اصلی محصول ساخته شده است و پنج ویژگی را دارا می باشد که عبارتند از: بخش قابل لمس کالا، سطح کیفیت، طرح،  نام و نشان و بسته بندی، اخرین بخش یک محصول که طراحان محصول باید به آن توجه نمایند پوسته یا بخش خدمات و مزایای اضافی مربوط به محصول است که به مشتری ارائه داده می شود . خدمات پس از فروش، ضمانت، تحویل کالا در محل مناسب مشتری، ارائه خدمات اعتباری، نصب و ضمانت نامه از آن جمله به شمار می آیند .

   به طور کلی محصول عبارت از مجموعه ای از فواید است، یعنی هرآنچه مشتری در آن می یابد از قبیل جنبه های روانی، اجتماعی، فیزیکی و یا شیمیایی. اما زمانی که صحبت از محصول در بازاریابی بین المللی است هریک از جنبه های فوق الذکر به شکلی تغییر می کند، چه از نظر نقشی که محصول ایفا می کنند و یا فوایدی که عرضه می دارد. مزایایی که یک فرد هندی و یا چینی از دو چرخه انتظار دارد با آنچه که یک فرد سوئیسی و یا آمریکایی می خواهد متفاوت است. یک تولید کننده موفق کارت تبریک در آمریکا، در کشور آلمان با شکست روبرو شد، چون صرفاً نوشته های کارت های تبریک آمریکایی با همان طرح و شکل به آلمانی ترجمه می شد. یک شرکت آمریکایی موفق مواد غذایی نیز در کشورهای خارجی با شکست روبرو شد و به ناچار محصولات خود را مطابق عادت و ذائقه هریک از بازارهای خارجی تغییر داد .

   با توجه به مثال های بالا، یکی از تصمیم هایی که شرکت بین المللی باید اتخاذ نماید این است که آیا محصولات با همان استانداردهایی که در بازار داخلی ارائه می شود، در سطح بین المللی ارائه گردد و یا اینکه محصولات مطابق بازارهای مختلف خارجی تغییر کند. آنچه مسلم است یک شرکت با توجه به منابع و قدرت رقابت خود نمی تواند هم به بازار خارجی جدیدی رو آورد و هم خط تولید جدیدی را به خطوط تولید خود اضافه نماید. مثال های بالا ضمن اینکه تطبیق کالاها را در بردارد، اما نوع کالا (کارت تبریک و یا مواد غذایی) در بازار داخلی و خارجی یکسان است، در نتیجه دانش فنی، تولید و بازاریابی مشابه ای نیز نیاز دارد .

 

2-4- عوامل موثر در تطبیق کالاها با بازارهای گوناگون

به طور کلی عوامل زیر در تطبیق کالاها با بازارهای گوناگون موثر می باشند :

1- سطح مهارت فنی

   اگر سطح مهارت فنی کشور هدف پایین و محصول خیلی پیچیده و یا فنی باشد، بازاریاب ممکن است که محصول را به شکل ساده تری برای آن کشور بسازد. به عنوان مثال شرکت اتومبیل ساز ، اتومبیل های ساده تری را برای کشورهای کمتر توسعه یافته در نظر می گیرند.

2- هزینه نیروی انسانی

   برای کشورهایی که هزینه نیروی انسانی آنها پایین است (مانند کشورهای جهان سوم) تولید کننده ممکن است کالایی را بسازد که بیشتر دستی باشد تا اتوماتیک. برعکس برای کشورهای صنعتی که هزینه نیروی انسانی بالا است تولیدکنندگان کالاهایی را می سازند تا حد امکان به صورت اتوماتیک عمل کنند.

3- سطح بیسوادی

   بیسوادی یکی از مسائل گسترده در بسیاری از مناطق جهان است. در این چنین مناطقی کالاها باید ساده باشند و با خود دستورالعمل های ساده و روشنی را به همراه داشته باشند. در برخی از موارد، دستورالعمل ها باید به صورت تصویر باشد تا افراد بی سواد نیز آنها را بفهمند.

4- سطح درآمد

   سطح درآمد سرانه کشورها از 90 دلار (موزامبیک) تا 44320 دلار (سوئیس) متفاوت است. در کشورهایی که درآمد شخصی پایین است مردم کیفیت کالا را در دوام آن می بینند. در حالی که در کشورهای ثروتمند، منظور از کیفیت بالا، جدید بودن مدل کالا است. بنابراین تولید کنندگان برای کشورهای کمتر توسعه یافته معمولا کالاهایی را می سازند که دوام بیشتری داشته باشد.

5- اعتبار مصرف کننده[3]

   اینکه مشتریان دارای اعتبار باشند و مثلاً بتوانند از کارتهای اعتباری و یا وام استفاده نمایند و یا اینکه فاقد این چنین تسهیلاتی باشند، بر روی قیمتها اثر می گذارد. به عبارت دیگر تصمیم گیری در مورد ارائه کالاهای ارزان قیمت و یا گران قیمت علاوه بر درآمد شخصی به اعتبار مصرف­کننده نیز مربوط می گردد.

6- تعمیر و نگهداری

   در برخی از کشورها، تسهیلات تعمیر و نگهداری کالا عامل بسیاری مهمی در تصمیم گیری خرید می باشد. در برخی دیگر از کشورها این عامل اهمیت دارد اما نه به عنوان یک عامل کلیدی در تصمیم خرید. تولید کننده در این بازارها باید بتواند خود را تطبیق نماید .

 

7- آب و هوا

   آب و هوا نقش مهمی را در تطبیق کالا ایفا می کند. برخی از کالاهای مکانیکی حساس، محصولات شیمیایی، مواد غذایی و سایر محصولات باید برای آب و هواهای خاص مجدداً طراحی و یا ساخته شوند .

8- اندازه محصول

  در برخی از بازارها، تفاوت های فرهنگی و سایر تفاوت ها باعث می شود نتوان کالاها را در همان اندازه های بازار داخلی، ارائه داد . از آن گذشته اندازه کالا باید با سیستم اندازه گیری آن کشور نیز مطابقت داشته باشد. شرکتی که سعی در فروش محصولاتش در کشورهای خارجی می کند، بدون اینکه کالاهای خود را با سیستم اوزان و اندازه گیری آنها سازگار نماید ، محکوم به فنا است.

9- تأمین انرژی

  وجود انرژی در یک کشور می تواند بر طراحی کالا و یا اندازه آن اثر بگذارد. به عنوان مثال در ایران وجود گاز باعث می شود که اجاق های گازی (اجاق گاز) برای این کشور ساخته شود در حالیکه در بسیاری از کشورها به دلیل کمبود این انرژی اجاق های برقی ساخته می شود . از آن گذشته سیستم برقی انگلستان و آمریکا با بسیاری دیگر از کشورها متفاوت است (برق 110ولت)، بنابراین باید تغییراتی در سیستم برقی لوازم خانگی و یا الکترونیکی که برای این کشورها ساخته می شود داده شود.

10- وجود سایر کالاها

   یک تولید کننده باید کالاهایش را با سایر کالاهای موجود در کشور تطبیق دهد. به عنوان مثال یک فروشنده دستگاه کپی باید این دستگاه را با صنعت کاغذسازی آن کشور تطبیق دهد تا با کاغذهای موجود دستگاه کار کند .

11- مواد خام

   وجود مواد خام در یک کشور یکی از دلایلی می تواند باشد که کالا را متناسب با آن تطبیق داد. به عنوان مثال بسیاری از تولیدکنندگان اتومبیل، اتومبیل هایی را که برای بازار آرژانتین ساخته بودند، طوری طراحی کرده بودند که به دلیل کمبود بنزین یا الکل کارکند، و یا شرکت فیات 50 درصد مواد بکار رفته در اتومبیل های فیات داچیا که در رومانی و فیات پلونایس که در لهستان ساخته می شد را از تولیدات خود این دو کشور تهیه می نمود .

12- ذوق و سلیقه مصرف کننده

   ذوق و سلیقه مصرف کننده عامل بسیار مهمی در طراحی کالا می باشد. ذائقه برای غذا، مد و غیره از بازاری به بازار دیگر متفاوت است.

13- عادتهای مصرف

   عادتهای مصرف عامل دیگری می تواند باشد که شرکت را ملزم به سازگار نمودن کالای خود با کشور هدف بنماید. به عنوان مثال ماشین لباسشویی می تواند منطبق بر عادت مصرف کننده (مدت زمان پوشیدن لباس) و یا

 

1. Domestic Market

1. Core product

1. Consumer credit

قیمت محصول : 19000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p مبانی نظری پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 1 خرداد 1397
مهندسی فایل
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
 
تبادل لینک